top of page

לשנות את החיים

חדשות וראייטי

אתם יכולים לשנות את החיים של ילדים עם צרכים מיוחדים

לדורון בן ה-10 יש תסמונת גנטית נדירה, אבל הוא מפיץ אהבה בכמויות. התאומים תיאו מיה בני ה-8 נולדו עם שיתוק מוחין ולא נותנים לזה למנוע מהם להגשים חלומות - בזכות וראייטי שמסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים שמתמודדים עם קשיים עצומים -ואתם יכולים לעזור

דורון דקל בן ה-10 נולד עם תסמונת גנטית נדירה וחשוכת מרפא הנקראת תסמונת וויליאמס שגורמת לעיכוב בהתפתחות המנטלית ולליקויי למידה קשים. תסמונת וויליאמס מכונה גם "תסמונת אהבה" בגלל שילדים ובוגרים עם התסמונת "מאותגרים" עם הפרשת יתר של הורמון האהבה, אוקסיטוצין - הם מפיצים אהבה בכמויות וזקוקים להרגיש אהובים חזרה ומאופיינים בספרות הרפואית כבעלי אישיות חברתית באופן היוצא מגדר הרגיל, רגישים ואמפתיים במיוחד, ומכאן הכינוי שלהם "ילדי האהבה". הורים לילדים הלוקים בתסמונת מתארים אותם כחביבים מאוד, טובי לב, מרצים ומפגינים חום רב. בעלי התסמונת מגלים סקרנות רבה ביחס לאנשים שהם פוגשים, הם חברותיים ומגלים אמפתיה רבה לסבלם של אחרים - למרות הסבל שלהם עצמם.אימו של דורון, דגנית מתארת איך עם תמיכה וסיוע הילד המדהים שלה הגיע רחוק: "5 שנים שאנו מלווים ע"י וראייטי באחד הטיפולים המשמעותיים - טיפול בגישה הנוירו-התפתחותית שלא מתייחס ללקות שלו, אלא מתמקד בתפקודים הבסיסיים ומקדם אותו בכל התחומים. החלום של דורון היה לשחק כדורסל כמו האחים שלו. בזכות הטיפולים דורון משתתף בחוג כדורסל עם בני גילו! כבר 4 שנים, הילד עם ההיפוטוניה (רפיון) בשרירים הוא משתתף פעיל באימונים - מצליח, קולע ומרגיש שייך ומשמעותי".


זו בדיוק הסיבה בגינה הוקם ארגון וראייטי, בגלל שלכל ילד יש את הזכות למצות את מלוא הפוטנציאל שלו ללא קשר ליכולת או רקע - אבל ילדים עם צרכים מיוחדים, המגיעים מרקע סוציואקונומי בינוני ומטה, מתמודדים עם קשיים עצומים. ילדים שנולדו לסיטואציות חיים קשות מתמודדים עם מגבלות רבות.חברה נמדדת ביחסה לחלשים, לכן בארגון וראייטי משקיעים את כל המאמצים כדי לעזור להם, להעצים אותם וליצור שינוי משמעותי בחייהם. הם פועלים ליצירת חברה סובלנית, מכילה ונטולת דעות קדומות כדי שהילדים יוכלו לקבל הזדמנות שווה למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם.

bottom of page